این ولووی جدید برای عابران پیاده هم کیسه هوا دارد

این مطلب دراین تاریخ ارسال شده است دوشنبه, ۱۹ بهمن, ۱۳۹۴ در ساعت ۷:۰۳ ق.ظ

این ولووی جدید برای عابران پیاده هم کیسه هوا دارد

ولوو V40 نه‌تنها اولین خودروی جهان با کیسه هوا برای عابران پیاده است، بلکه از سیستم ایمنی شهری‌ پیشرویی بهره می‌برد که جنبه‌های متعدد ایمنی سرنشینان، عابران پیاده و خودروهای مجاور را در برگرفته است.

 در طراحی خودروی تازه ولوو که V40 نام دارد و برای اولین‌بار در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش در آمده، فناوری‌های پیشرو متعددی به کار گرفته شده‌اند که از میان آنها می‌توان به اولین کیسه هوای جهان برای حفظ جان عابران پیاده اشاره کرد. حسگرهای عابر پیاده این خودرو که روی سپر آن قرار دارند می‌توانند تماس فیزیکی میان عابر و خودرو را دریافت کرده و بلافاصله به سیستم‌های حفاظتی آن ارسال کنند تا کیسه هوایی که می‌تواند تقریبا یک‌سوم شیشه جلو و بخش‌های عمودی فریم نگهدارنده آن را بپوشاند، باز شود و آسیب‌های وارده به فرد را به حداقل برساند.

به گزارش گیزمگ، این خودرو که یکی از تازه‌های خانواده C30 است و پنج صندلی برای آن در نظر گرفته شده، سیستم‌های ایمنی متعددی برای حفظ جان عابرانی دارد که از خیابان رد می‌شوند. یکی دیگر از این سیستم‌ها که با فناوری تشخیص عابران پیاده یکپارچه شده، می‌تواند عابری را که در فاصله نزدیک از عرض خیابان عبور می‌کند، تشخیص دهد و در صورتی که راننده قادر به کنترل خودرو و ترمز به‌موقع نباشد، به شکل خودکار ترمزهای خودرو را به کار بیندازد.

این خودرو که از فناوری به‌روز شده ایمنی شهری یاCity Safety بهره می‌برد به فناوری کمکی برای حفظ حرکت بین خطوط، فناوری خودکار دریافت اطلاعات تابلوهای جاده‌ای برای حداکثر سرعت یا موارد مشابه، نور بالای فعال و سیستم هوشمند کمکی پارک خودرو که همزمان بر حرکت خودروهای اطراف نظارت می‌کند، مجهز است.

اولین چیزی که در طراحی فضای داخلی V40 خودنمایی می‌کند، سقف پانورامای خودرو است که از شیشه جلو آغاز شده و تا فضای پشت صندلی‌های عقب ادامه دارد. در روشنایی داخلی خودرو از تکنیک‌های نورپردازی صحنه الهام گرفته شده و طرح آینه عقب آن که فاقد فریم است از طراحی تلفن‌های هوشمند جدید اقتباس شده است.

در طراحی شاسی خودرو تلاش شده بدنه‌ای چابک و قدرتمند طراحی شود که با نقطه ثقل پایین و استحکامی که دارد در حالی که آرامش راننده را هنگام حرکت در جاده‌ها به هم نمی‌زند به سرعت بتواند در شرایط گوناگون عکس‌العمل نشان بدهد. این خودرو شاسی اسپرت و داینامیک دارد که ارتفاع شاسی اسپرت آن نسبت به شاسی داینامیک ۱۰ میلی‌متر کوتاه‌تر است.

این خودروی جدید مجموعه کاملی از ابزارهای گرافیکی را در دسترس قرار می‌دهد. استفاده از کریستال‌های فعال ترانزیستور لایه‌نازک یا TFT در V40 به راننده اجازه می‌دهد بین طرح‌های الگانس، اکو و پرفورمنس یکی را انتخاب کند.



No comments yet.

Leave a comment

باید خارج شده است در بنابراین شما می توانید دیدگاه »است.