معرفی آگرا R 2013 کونیخزگ ، سریعترین خودروی جهان

این مطلب دراین تاریخ ارسال شده است شنبه, ۱۷ بهمن, ۱۳۹۴ در ساعت ۶:۵۷ ق.ظ

معرفی آگرا R 2013 کونیخزگ ، سریعترین خودروی جهان

آگرا R ، نمونه تازه کونیخزگ با قدرت ۱۱۴۰ اسب‌بخار می‌تواند عنوان سریع‌ترین خودروی جهان را از بوگاتی ویرون سوپراسپرت بگیرد. چرخ‌های این خودرو یکپارچه و توخالی از جنس فیبرکربن است.

بدون شک یکی از جالب‌توجه‌ترین خودروهای به نمایش در آمده در نمایشگاه خودروی ژنو، اگرا R 2013 تازه‌ترین ساخته کونیخزگ است که به ادعای این شرکت می‌تواند با قدرت ۱۱۱۵ تا ۱۱۴۰ اسب‌بخار و با سرعت ۴۴۰ کیلومتربرساعت به سریع‌ترین خودروی ساخته‌شده در جهان تبدیل شود و این عنوان را از بوگاتی ویرون سوپراسپرت با سرعت ۴۳۱ کیلومتربرساعت پس بگیرد.

به گزارش گیزمگ، صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت این ابرخودرو به ۲٫۹ ثانیه زمان نیاز دارد، پس از ۷٫۵ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت، در ۱۴٫۵ ثانیه به ۳۰۰ کیلومتربرساعت و در ۱۷٫۶۸ ثانیه به ۳۲۲ کیلومتربرساعت می‌رسد.

این خودرو بخشی از این شتاب فوق‌العاده را مدیون چرخ‌های تازه آن است که به کمک فناوری اختصاصی کونیخزگ با نام Aircore Technology توخالی و یکپارچه از جنس فیبرکربن تهیه شده‌اند و در نتیجه این تغییر هر کدام ۵ کیلوگرم سبک‌تر از چرخ‌های قبلی هستند. تنها توسط طراحی هوشمندانه آنها ۲۰ کیلوگرم از وزن نهایی خودرو کاسته شده است.

این شرکت که پیش از این سازنده سریع‌ترین خودروهای جهان بوده، اولین‌بار در سال ۲۰۰۷ / ۱۳۸۶ اولین چرخ‌های فیبر کربنی جهان را تولید کرده که به همراه ترمزهای سرامیکی برای مدل‌های CCX و CCR استفاده ‌شدند و باعث شدند CCX به سبکترین ابرخودروی جهان تبدیل شود.

تغییرات بزرگ دیگر

در میان تغییرات چشمگیری که در آگرا و آگرا R ایجاد شده، می‌توان به فناوری‌های تازه‌ای اشاره کرد که برای اولین‌بار در صنعت خودروسازی جهان دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از آنها پوشش نانوکامپوزیتی برای سطح سیلندرها است که توسط شرکت سوئدی ANS تهیه شده است. این فناوری که اولین‌بار در سال ۲۰۰۶ / ۱۳۸۵توسط محققان دانشگاه اوپسالا معرفی شده، می‌تواند توسط تمامی سازندگان موتورهای درون‌سوز مورد استفاده قرار بگیرد. در نتیجه استفاده از آن در موتورهای ساخت کونیخزگ که به زودی در آگرا و آگرا R به کار گرفته خواهند شد، اصطکاک و مصرف سوخت کمتر خواهد شد یا به عبارت دیگر نیروی بیشتری تولید می‌شود.

مطابق اعلام ANS بین ۶ تا ۹درصد انرژی اولیه موتورهای درون‌سوز به دلیل اصطکاک میان رینگ پیستون و سیلندرها از بین می‌رود. اگر برای پوشش روی سیلندرها از نانوکامپوزیت‌ها استفاده شود این اصطکاک ۳۰ تا ۵۰درصد کاهش پیدا خواهد کرد. این پوشش نانوکامپوزینی می‌تواند با کاهش اصطکاک، عملکرد موتور را ۱٫۸ تا ۴٫۵درصد بهتر از قبل کند.

علاوه بر این یک سیستم مدیریت موتور جدید با عملکردهای تازه در نظر گرفته شده و حد نهایی دور موتور به ۷۲۵۰ تا ۷۵۰۰ دوربردقیقه افزایش پیدا کرده است. سیستم تعلیق هر دو نمونه نیز سیستم تعلیق سه‌قسمتی تازه‌ای خواهد بود که مختص این خودروها طراحی شده است.

سیستم KES یا ثبات الکترونیک کونیخزگ نیز مانند تمامی نمونه‌های دیگر در این خودروی جدید وجود خواهد داشت. برای آگرا R سیستم اگزوز سبک‌تری نیز طراحی شده است.

برای آگرا R باربندی مطابق نمونه‌های پیشین پیش‌بینی شده که می‌تواند جدا شود. نکته آخر اینکه سرویس آنلاین مشتریان کونیخزگ که در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شده می‌تواند تمامی پیشنهادهای خریداران را در مورد رنگ و فضای داخلی یا خارجی خودرو دریافت کند و فایل PDF نمونه‌ای که پیشنهاد کرده‌اند را برای آنها تهیه کند.



No comments yet.

Leave a comment

باید خارج شده است در بنابراین شما می توانید دیدگاه »است.