نسیم خوش عید همیشه با یک خبر خوب پدرانه از راه می‌رسد. خبری که نشان می‌دهد این پدر دلسوز حواسش به همه هست حتی آن‌هایی که در سلول‌های زندان روزگار را طور دیگری می‌گذرانند و شاید بیش از همه برکت عیدی‌اش شامل آن‌ها شود.

خبر خوب| عیدی از جنس عفو پدرانه!/ قصه مسلمان شدن دختر زرتشتی

گروه خبر خوب: عید آمد و عید آمد. وان بختِ سعید آمد.  آمد روزی که خدا بدون حساب و کتاب و شمارش پاداش بندگانش را ببخشد. روزی که خدا می‌گوید« ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکمْ» بخوانید مرا تا استجابت کنم شما را از هرچه نیاز دنیوی و اخروی که دارید. عیدی که روز خشنودی حق تعالی است. عیدفطر، روز بشارت فرشتگان است به هم برای آنچه که به امت حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله و سلم ارزانی داشته شده. همان که روز جوائز است و باقرالعلوم علیه‌السلام در وصفش می‌فرمایند:« چون روز اول شوّال فرا می ‏رسد منادیی ندا می‏‌کند:ای مۆمنان در این صبحگاه بشتابید برای جوائزتان.»  بندگان خوشبخت خدا، عابدانی که حالا پاداش بی‌حساب و کتاب پروردگار را در پرونده اعمالتان نوشته‌اند. دلیل‌های خشنودی خدا! خبرخوب امروز ،عیدی ما به شما.  عیدی از جنس عفو پدرانه! نسیم خوش عید همیشه با یک خبرخوب پدرانه از راه می‌رسد. خبری که نشان می‌دهد این پدر دلسوز حواسش به همه هست حتی آنهایی که در سلول‌های زندان روزگار را طور دیگری می‌گذرانند و شاید بیش از همه برکت عیدی‌اش شامل آنها شود. همان‌ها که شاید به تعبیر خیلی‌ها فراموش شده باشند هرسال به هر بهانه‌ای به چشم پدر دلسوزمان می‌آید و به این بار به یمن عید فطر بیش از هزار نفرشان طعم عفو رهبری را چشیده‌اند. به گفته حجت الاسلام والمسلمین رحیمی؛ معاون قضایی قوه قضاییه یک هزار و ۷۶۰ نفر که پرونده آنان در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود، شرایط استحقاق عفو را داشتند و اسامی آنان پس از تایید و ارسال ریاست قوه قضاییه به محضر مقام معظم رهبری، مورد موافقت ایشان قرار گرفت. ۱۲۰ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده اند مجازات قطعی آن‌ها اعدام بود که با تخفیف و تبدیل، مجازات آنان به حبس تغییر کرده است و ۲۰ نفر از محکومان اتباع بیگانه از کشور‌های مختلف بوده اند. 

معلمی که از بچه‌های کار هنرمند می‌سازد! مثل خیلی از ما همیشه دغدغه بچه‌های کار را داشته و دارد. هر بار سر چهارراه، کودک نحیفی را دیده که با صورت خسته و آفتاب سوخته از او خواسته  آدامس بخرد. یا هر بار که دستان پینه بسته یکی از کودکان کار  را دیده توی فکر رفته که برای این بچه‌ها چه می‌شود کرد؟! هربار با خودش کلنجار رفته که چطور می‌تواند بار سنگینی از تن نحیف و خسته این بچه‌ها بردارد و کمی کودکی و خوشی را جایش بگذارد؟! البته همیشه دستش به خیر بوده و از توزیع بسته‌های حمایتی بین نیازمندان تا ارائه کمک‌های مادی و معنوی و هرچه از دستش برآمده انجام داده است. اما «مریم خالقی» همیشه آرزوی بزرگ‌تری در ذهن می‌پرورانده؛ آرزویی که سال‌هاست رنگ واقعیت به خود گرفته. این خانم معلم ادبیات خوانده حالا برای خدمت‌رسانی به بچه‌های آسیب‌دیده و بازمانده‌ازتحصیل، مدرسه‌ای به پاکرده که به صورت روزانه و با گنجایش 130دانش‌آموز اول دبستان تا پایه پنجم فعالیت می‌کند.  البته خدمت‌رسانی به بچه‌های کار در مدرسه نهال فقط به تحصیل ختم نمی‌شود. سرویس رفت و برگشت رایگان ، توزیع سبدهای کالا بین خانواده‌ها، ارائه خدمات آموزشی و اقلام آموزشی به دانش‌آموزان، برگزاری کلاس‌های آموزشی، مهارتی و هنری مثل نقاشی روی سفال و چرم‌دوزی با فراهم کردن مواد اولیه و فروش آثار دانش‌آموزان در نمایشگاه‌های کارآفرینی، انجام معاینه‌های پزشکی مستمر برای دانش‌آموزان و ارائه خدمات درمانی به افرادی که دارای بیماری خاص هستند جزء مهم‌ترین خدمات این مرکز هستند که با همکاری ۵۰معلم داوطلب و خیران در این مؤسسه انجام می‌شود. سامره یکی از دانش‌آموزان نوجوان مدرسه نهال است که حالا کسب و کار خودش را دارد. او  پس از یادگیری دوره چرم‌دوزی، خودش کیف‌های زنانه و مردانه چرمی تولید می‌کند و آنها را به صورت عمده در بازار به فروش می‌رساند یا فرزانه، مهاجر ۱۵ساله دیگری است که در کنار تحصیل در این مدرسه با شرکت در دوره نقاشی روی سفال، خودش به تولیدکننده بشقاب‌های سفالی تبدیل شده است.

وقتی امام رضا (ع) ضامن می‌شود   رمضان که خدا توفیق بندگی در این ماه را به ما و شما داد، لحظه به لحظه گره از گره زندگی خیلی هایمان باز کرد و ردپای برکتش نشست روی تقدیرمان. البته برکت نه به حرف و تعارف بلکه مثل این سکوی خبرخوب‌مان گاهی رمضان به بعضی‌ها زندگی بخشید و تقدیرشان را تغییر داد. حکمش قصاص بود. قصاص نفس! خدا می‌داند روزهایی که قرار بود آخرین روزهای عمرش باشند چقدر امام رضا علیه‌السلام را صدا زده بود و به این ماه و بزرگی‌اش قسم داده بود که اولیاء دم با یک جمله طعم دوباره زندگی را  به او بخشیدند:«به احترام امام رئوف می‌بخشم». رئیس کل دادگستری استان مازندران گفته  به برکت ماه  رمضان پویش‌های مختلفی در سراسر کشور اجرا  شده که  با اجرای این پویش‌ها زمینه‌ی آزادی تعداد زیادی از زندانیان و نیز مختومه‌شدن پرونده‌های زیادی فراهم شد. ضمانت امام رضا علیه‌السلام نیز یکی از همین پویش‌هاست. 

استاد محبوب دانشگاه و قصه مسلمان شدن دختر زرتشتی ساکن رفسنجان است و حدود سه دهه از عمرش را پشت سر گذاشته است‌. «حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی» را می‌گویم؛ روحانی‌ای که در جذب نوجوان و جوانان محله به مسجد استاد است. حرف‌ها و ایده‌هایش مثل چراغ راهی است که به دست نوجوانان می‌دهد تا خودشان مسیر خوب و بد را از هم تشخیص دهند. با همین شیوه ارشادش هم یک دختر زرتشتی را مسلمان کرده است. روایتی که باید از زبان خودش شنید: «در زمان تدریسم  در دانشگاه حضرت ولیعصر(عج) ایام فاطمیه(س) و محرم برنامه‌های ویژه‌ای برای دانشجویان تدارک می‌دیدیم؛ ازجمله حفظ خطبه فدکیه را از آنان می‌خواستیم و هرکدام موفق به حفظ آن می‌شدند به‌صورت رایگان به سفر کربلا اعزام می‌شدند. یکی از دانشجویان دختر که زرتشتی بود و حجاب مناسبی هم نداشت در این طرح شرکت کرد و به کربلا اعزام شد، قصه کربلا او را متحول کرد و اتفاقی افتاد که باورمان نمی‌شد، او مسلمان شد و برایش در مسجد مراسم برگزار کردیم. مادرش هم که ساکن اصفهان بود مسلمان شده بود و این کار ارزشمند در سایه ارادتی بود که به سیدالشهدا(ع) پیدا کرده بود و از منابعی هم که از قبل معرفی کرده بودیم بهره‌مند شده بود و به دین اسلام مشرف شد».

رمضان را رها نکنید! رمضان می‌رود اما حال و هوا و این حس معنوی خوبش را نباید گذاشت که از روح و جان‌مان گذر کند و پشت در بماند تا سال بعد و رمضان دیگری. «محمد جواد پاشایی» استاد حوزه علمیه و کارشناس دینی درباره حفظ آثار معنوی ماه رمضان چندتوصیه دارد: «انسان باید با خودش  شرط و قرارداد ببندد. تاعملی که هرچند کوچک باشد برآن عمل مداومت و استمرار داشته باشد تا  آن عمل دستش را می‌گیرد. مثلا در مورد روزه با خودمان شرط کنیم که هر ماه یک روز را روزه بگیرم. یعنی اگر می‌خواهید حال معنوی خوبی داشته باشید از روزه کمک بگیرید. اعمال عبادی را ترک یا کم نکنید. مثلا انسان با خودش قرارداد ببندد که نیم ساعت یا یک ربع قبل از نماز صبح بیدار می‌شود و نماز شب بخواند. همچنین در ماه مبارک سعی کردیم خیلی قرآن بخوانیم سعی کنیم که در روز یک صفحه یا ده صفحه قرآن بخوانیم، این بحث مشارطه می‌تواند آرامش ما را دو چندان کند.» 

*خوش خبرباشید! و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت [email protected] یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. پایان پیام/

aminkav

Leave A Comment

Recommended Posts

ضرورت اعتباربخشی به پروانه کسب و شناسنامه کشاورزی

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به سیاست‌های کلان دولت در خصوص واگذاری امور تصدی‌گری و اجرایی به بخش خصوصی، اعتباربخشی به پروانه کسب و شناسنامه کشاورزی، به‌عنوان مدرک و سند معتبر شغلی برای ارائه نهاده‌های یارانه‌دار بخش […]

انعقاد تفاهم نامه احداث ۱۱۰ کیلومتر جاده برون شهری در قشم

با امضاء و مبادله تفاهم نامه همکاری بین عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای طرفین بر اجرای ۶ پروژه بزرگ مواصلاتی جزیره قشم به صورت […]