ما هر روز می‌آییم با یک بغل خبر خوب. ما در کنارتان هستیم تا از ایرانیان نام آور بگوییم. امروز هم آمدیم تا خیال بیش از ۳۰ هزار پدر و مادر کودک مبتلا به اختلال اوتیسم را راحت کنیم. بعد دست شما را می‌گیریم و می‌بریم یک جای مهم در ایران که این روزها خبرآفرین شده و ما را در دنیا منحصر به فرد کرده است. از آنجا دوباره به پایتخت بر می‌گردیم و شما را دعوت می کنیم به خواندن یک خبر مهم و دست اول دیگر. بی مقدمه این شما و این بسته خبرخوب امروز ما.

خبرخوب| شیشه ضدگلوله هم رسید/ این واکسن مهم را از ایران بخرید

گروه خبرخوب: ما هر روز می‌آییم با یک بغل خبر خوب. ما در کنارتان هستیم تا  از ایرانیان نام آور بگوییم. امروز هم آمدیم تا خیال بیش از ۳۰ هزار پدر و مادر کودک مبتلا به اختلال اوتیسم را راحت کنیم. بعد دست شما را می‌گیریم و می‌بریم یک جای مهم در ایران که این روزها خبرآفرین شده و ما را در دنیا منحصر به فرد کرده است. از آنجا دوباره به پایتخت بر می‌گردیم و شما را دعوت می کنیم به خواندن یک خبر مهم و دست اول که می توان خیال محافظان امنیت را هم راحت کند.  این شما و این بسته خبرخوب امروز ما. صبر کنید. قبل از مطالعه بسته خبر خوب، شما و خودمان را میهمان می‌کنیم به مرور یک آیه آسمانی و سطرهای پیش رو را متبرک می‌کنیم به ذکر جلاله الله ؛«الَّذِینَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»« همان کسانی که ایمان آورده‌اند و دل‌هایشان به یاد خدا آرام می‌گیرد، آگاه باش که با یاد خدا دل‌ها آرامش می‌یابد.» (سوره رعد آیه ۲۸)  

*بالاخره رایگان شد همین چندروز قبل بود که از افتتاح اولین مدرسه تخصصی اوتیسم در کشور گفتیم و این خبر کام پدر و مادرهایی که فرزند مبتلا به اوتیسم دارند را شیرین کرد، اما امروز با این خبرخوب کامشان شیرین‌تر هم می‌شود. البته این اتفاق باید خیلی زودتر از این‌ها می‌افتاد اما بالاخره ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است. وزیر بهداشت اعلام کرد؛ شورای عالی بیمه سلامت تصویب کرده که درمان بیماران مبتلا به اوتیسم در همه مراکز دولتی رایگان است و ۱۰۰ درصد هزینه‌ها در قالب صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در بخش دولتی تحت پوشش قرار گرفته است. مسئولان وزارت بهداشت قرص و محکم پای این تصمیم ایستادند و گفتند اگر فردی در بیمارستان دولتی تخلفی در این زمینه دید کوتاه نیاید و گزارش کند. این خبرخوب را دست به دست کنید تا برسد به گوش همه پدر و مادرهایی که فرزند مبتلا به اوتیسم دارند.  

*بفرمایید شیشه ضدگلوله ساخت ایران! هر دم از این باغ بری می‌رسد تازه‌تری از تازه‌تری می‌رسد. در بسته خبرخوب امروز از هر دری که بگویید برایتان خبر خوب داریم و تولید شیشه ضدگلوله ایرانی یکی از مهم‌ترین این خبرهاست. جالب است بدانید که عمر شیشه به ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد. از همان زمان هم مخترعان هر چند وقت یک بار از یک مدل شیشه رونمایی کردند. از شیشه‌های عایق صدا و گرما و دو جداره و سه جداره بگیر تا شیشه خم و مورب و ضدضربه. اما یکی از اختراعات مهم و کلیدی در این صنعت، ساخت شیشه‌های ایمن یا نشکن بوده که این اختراع با ساخت شیشه ضدگلوله به اوج خودش رسیده است. البته این اختراع منحصر به یک سری از کشورها بود و مثلاً ما برای استفاده از شیشه‌های ضدگلوله مجبور بودیم که آن را با قیمت‌های سربه فلک کشیده وارد کنیم اما بالاخره محققان و مخترعان ایرانی کشورمان را از واردات این یک قلم هم بی نیاز کردند و برای اولین بار شیشه ضدگلوله توسط محققان ایرانی ساخته شد.  

*پرقدرت مثل بانوان ایرانی / صعود تیم هاکی روی یخ زنان به فینال قهرمانی آسیا اصلاً یک حض دیگری دارد وقتی در بسته خبر خوب از موفقیت‌های ورزشی بانوان ایرانی می گوییم. آن هم در رشته‌ای که شاید بعضی‌ها اسمش را هم نشنیده باشند چه برسد به اینکه فکر کنند ما در آن ملی پوش خانم داشته باشیم. اما داریم، خوبش را هم داریم. از رشته هاکی روی یخ می گوییم و از بانوان جوان و تلاشگر کشورمان که توانستند با حجاب زیبایشان طوفان راه بیندازند و یکی یکی کشورها را شکست دهند. ملی پوشان ایرانی پس از شکست تیم‌های هند، کویت و قرقیزستان در مرحله مقدمانی مسابقات آسیایی هاکی روی یخ، تیم امارات را هم در مرحله حذفی شکست دادند و به دیدار نیمه نهایی و جدال با سنگاپور راه پیدا کردند. اما شکست در کارشان نبود و با پیروزی بر سنگاپور به پنجمین پیروزی دست پیدا کردند. حتم داریم اگر بشنوید حضور تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایرانی اولین حضور آنها در مسابقات آسیایی بوده، حتماً بیشتر از قبل گل از گلتان می‌شکفد. عصر امروز هاکی بازان ما در فینال به مصاف میزبان رقابت‌ها یعنی تایلند می‌روند و امیدواریم که فردا در همین بسته خبرخوب مژده طلایی شدنشان را به شما بدهیم.  

*ایران در جمع ۴ کشور تولیدکننده یک واکسن مهم این خبر از آن خبرهایی است که باید قدرش را حسابی بدانیم. ما در سال به ۶۰ میلیون دوز واکسن تب برفکی نیاز داریم تا دام‌هایمان بر اثر ابتلا به یک بیماری همه گیر در میان دام‌ها تلف نشوند. بد نیست بدانید که فقط ۳ کشور در دنیا هستند که فناوری ساخت این واکسن را دارند و همه کشورهای دنیا مجبورند برای تأمین سلامتی دام‌ها، واکسن تب برفکی را از یکی از این کشورها وارد کنند و ما هم جزو در همین جرگه وارد کنندگان بودیم. اما مژده بدهیم که با تلاش محققان شرکت‌های دانش بنیان و پس از دو سال تلاش بی وقفه، ایران هم به فناوری تولید واکسن تب برفکی دست پیدا کرد و حالا ما چهارمین کشور دنیاییم که کشورهای دیگر می‌توانند روی خرید این واکسن مهم رویش حساب کنند. سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفته سایت تولید واکسن تب برفکی با سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال راه اندازی شده است و با تولید این واکسن سالانه ۶۰ میلیون دلار از خروج ارز جلوگیری می‌شود. البته قسمت خوب این خبر آنجاست که علاوه بر صرفه جویی ۶۰ ملییون دلاری ارزی، واکسن برفی برای ما ارزآور هست و پیش بینی اولیه این است که ما سالانه ۴۰ میلیون دلار با صادرات آن ارزآوری داشته باشیم.  

*طلایی شدیم این بار در پاورلیفتینگ ورزشکاران ما همه جوره و در هر رشته ورزشی که بگویید طلاساز بوده‌اند و مدال طلا گرفته‌اند. یک پاور لیفتینگ از قلم افتاده بود که به لطف تلاش‌های «پیمان نژادی»؛ ملی پوش کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا در این رشته هم افتخارآفرین شدیم و طلا گرفتیم آن هم نه یک مدال طلا که سه تا سه تا طلا گرفتیم. پیمان نژادی در مسابقات قهرمانی آسیا در دسته بالای ۱۲۰ کیلوگرم با رکورد اسکوات (۳۶۰ کیلوگرم)، پرس سینه (۲۵۰ کیلوگرم)، دلیفت (۳۱۰ کیلوگرم) به ۳ مدال طلا در هر ۳ حرکت دست یافت. نماینده کشورمان در دسته بالای ۱۲۰ کیلوگرم در مجموع، با رکورد ۹۲۰ کیلوگرم موفق شد مدال طلای مجموع مسابقات آسیایی را هم بر گردن بیاویزد و اینطور شد که ایران عزیز ما در رشته پاور لیفتینگ هم طلایی شد.   *اهمال کار نباشیم اهمال کار هستید؟ قطعاً جواب خیلی‌ها مثبت است. حسن ختام بسته خبر خوب امروز را اختصاص می‌دهیم به چند توصیه از بزرگان دین برای پیشگیری از اهمال کاری. اول اینکه بگوییم اهمال کاری یک آسیب روانی است و یکی از حالات نفس آدمی. اگر اهمال کار هستید ومرتب کار امروز را به فردا می‌اندازید بدانید که اهمال کاری به سرعت به صورت عادت در افراد ظاهر می‌شود و از نظر آماری متاسفانه یک عادت رایج بین بیش‌تر مردم است. آلبرت آلیس و ویلیام جیمزنال می گویند حدس ما آن است که ۹۵ درصد مردم به این بیماری مبتلا هستند. اما بیایید با هم هم پیمان شویم و توسل کنیم به امام حسن عسگری (ع) و از او بخواهیم کمکمان کند برای غلبه بر این نفس لعنتی. امام حسن عسکری علیه السلام می‌فرمایند: «رد المعتاد عن عادته کالمعجز؛ کسی که به چیزی عادت کرده، باز گردانیدن او از عادتش شبیه معجزه است.» ای امام مهربان این معجزه را برای ما رقم بزن و کمکمان کن که از ما حرکت باشد از خدا برکت. شروع کنید. هر کار زمین مانده‌ای دارید از همین حالا بسم الله…   *خوش‌خبر باشید! و اما سخن پایانی، خبرهای خوب‌تان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت [email protected] یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتس‌اپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.   پایان پیام/   

aminkav

Leave A Comment

Recommended Posts

ضرورت اعتباربخشی به پروانه کسب و شناسنامه کشاورزی

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به سیاست‌های کلان دولت در خصوص واگذاری امور تصدی‌گری و اجرایی به بخش خصوصی، اعتباربخشی به پروانه کسب و شناسنامه کشاورزی، به‌عنوان مدرک و سند معتبر شغلی برای ارائه نهاده‌های یارانه‌دار بخش […]

انعقاد تفاهم نامه احداث ۱۱۰ کیلومتر جاده برون شهری در قشم

با امضاء و مبادله تفاهم نامه همکاری بین عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای طرفین بر اجرای ۶ پروژه بزرگ مواصلاتی جزیره قشم به صورت […]