مسافران با لباس‌های کثیف و آلوده حق ندارند سوار اتوبوس‌های شرکت واحد شوند. از ورود متکدیان، افراد مشکوک و کسانی که دارای لباس‌های روغنی و چرب هستند به اتوبوس‌ها جلوگیری می‌شود.

تدبیر شرکت واحد برای حل معضل بوی عرق در اتوبوس‌ها

به گزارش پیامبر مهربان، یکی از شکایت‌های همیشگی مسافران وسایل حمل و نقل عمومی در تابستان از بوی عرق برخی از مسافران دیگر است. شاید عبارت «حمام مدت‌هاست اختراع شده» را که مسافران این وسایل در اتوبوس مترو به طعنه بلند تکرار می‌کنند تا شخص مورد نظر ماجرا را دریابد زیاد شنیده باشید. در واقع آن‌ها بلند این جمله یا جملات مشابه را تکرار می‌کنند به پشتوانه‌ی این‌ ضرب‌المثل که «تو حرف را بینداز روی زمین، صاحبش برش می‌دارد» اما فارغ از همه‌ی این طعنه و کنایه و گلایه‌ها، بد نیست از زاویه‌ای دیگر نیز به ماجرا نگاه کنیم؛ در واقع از دریچه‌ای کمی منصفانه‌تر.

چه بسیارند کارگران فصلی که تنها وسیله‌ی ترددشان همین مترو و اتوبوس است و برای‌شان صرف نمی‌کند هر روز با تاکسی مسیر خانه یا خوابگاه تا محل کارشان را طی کنند. عموما ممکن است حمام هم به این‌گونه که ما بدیهی می‌اندیشیم در دسترس‌شان نباشد. از سوی دیگر بالا رفتن هر روزه‌ی قیمت شوینده‌ها را نیز نباید از نظر دور داشت. شاید بهتر باشد در چنین شرایطی شهرداری برای این مشکل تدبیری بیندیشد مثلا مثل توالت‌های عمومی، حمام‌های عمومی را نیز در نقاط مختلف شهر راه بیندازد و… به هر روی آن‌چه روشن است این معضل در ایران عمری به درازای تاسیس شرکت واحد در پایتخت داشته باشد.

aminkav

Leave A Comment

Recommended Posts