معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اجرای پویش سلامت دهان و دندان با شعار "دهان دریچه سلامت" در کردستان و همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

آغاز اجرای پویش سلامت دهان و دندان در کردستان

به گزارش پیامبر مهربان از سنندج، فرزام بیدارپور معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در جلسه هماهنگی و ارزیابی آغاز اجرای پویش سلامت دهان و دندان که در محل دفتر وی در ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اهداف برگزاری این پویش گفت: ارتقای میزان آگاهی ها و سواد سلامت مردم استان در رابطه با سلامت دهان و دندان و تاثیر آن بر سایر ابعاد سلامتی از اهداف اجرای این پویش است.

وی با بیان اینکه، شعار جامعه جهانی دندانپزشکی دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم، است، ابراز نمود: این پویش که از ۱۷ لغایت ۱۹ اردیبهشت اجرا می گردد، فرصتی برای هم افزایی فعالیت های مرتبط با سلامت دهان و دندان در دانشگاه و نیز ارتقای سواد سلامت است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن اشاره به برگزاری برنامه های پیش بینی شده برای اجرای این پویش گفت: درج شعار پویش در سربرگ نامه های اداری، اجرای برنامه های آموزشی در رسانه های استانی، اجرای معاینه و فیشورسیلنت با همکاری دانشکده دندان پزشکی و آموزش و پرورش و پخش مسواک رایگان در مناطق کم تر برخوردار از جمله این برنامه ها است.

دکتر بیدارپور با بیان این که مصرف دخانیات (سیگار، قلیان و سیگار الکترونیکی) از مهم ‌ترین عوامل در ایجاد سرطان دهان بوده و سلامت مغز و قلب با سلامت دهان و دندان در ارتباط است، افزود: بیماری های شدید لثه و دیابت رابطه دو طرفه دارند و هر کدام از آن ها می تواند باعث تشدید دیگری شود، بنابراین توجه به سلامت دهان و دندان بسیار مهم است.

وی گفت: شعار روز اول (۱۷ اردیبهشت)، «دهان دریچه سلامت»، ۱۸ اردیبهشت « سلامت دهان و دندان، سلامت کودک » و روز ۱۹ اردیبهشت نیز «نقش سازمان های دولتی و نهادهای مردمی در سلامت دهان و دندان» عنوان شده است.

در این جلسه پس از بیان نظرات و پشنهادات توسط هر یک از حاضرین، تصمیمات متناسب با اجرای بهینه پویش سلامت دهان و دندان در سطح استان و همزمان با سراسر کشور اتخاذ شد.

46

aminkav

Leave A Comment

Recommended Posts

خودروی هوشمند سایپا، واردنشده عوض شد /عکس

aminkav
 

برند دیپال چانگان تصاویر رسمی مدل L۰۷ خود را منتشر کرد. این خودرو یک سدان هوشمند چینی به حساب می‌آید که با همکاری هوآوی ساخته شده است. دیپال SL۰۳ EV-R که در واقع همزاد این خودرو محسوب می‌شود، قرار است توسط سایپا […]