برخی از حامیان مالی بزرگ حزب جمهوری‌خواه امیدوارند بتوانند با حمایت مالی از «نیکی هیلی» امیدوارند سلطه «دونالد ترامپ» بر این حزب را بشکنند.

سرمایه‌گذاری گروهی از جمهوری‌خواهان روی نیکی هیلی برای شکست ترامپ

به گزارش گروه بین‌الملل پیامبر مهربان، روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده برخی از حامیان مالی بزرگ حزب جمهوری‌خواه با حمایت مالی از «نیکی هیلی»، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل امیدوارند سلطه «دونالد ترامپ» بر این حزب را از بین ببرند.  طبق گزارش این روزنامه، در هفته‌های گذشته گروهی از مدیران عامل شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران انتخاباتی و واسطه‌های مالی شرکت توجهشان به سمت نیکی هیلی جلب شده است.  کنث لانگان، میلیاردر آمریکایی و از هم‌بنیان‌گذاران شرکت «هوم دیپات» به تایمز گفت: «من هنوز تصمیمم  را کامل نگرفته‌ام و ممکن است بعضی چیزها تغییر کنند اما بسیار تحت تأثیر ایشان قرار گرفته‌ام. مطمئنا او را به ترامپ ترجیح می‌دهم. لانگان در هفته‌های گذشته از کمپین انتخاباتی نیکی هیلی حمایت مالی کرده و در حال انجام بررسی‌های لازم برای افزایش حمایت‌های مالی از او است.  به نوشته روزنامه تایمز، بسیاری از حامیان مالی حزب جمهوری‌خواه نیکی هیلی را به ترامپ که باعث ایجاد شورش ۶ ژانویه شد و در چندین پرونده قضایی در آستانه مجرم شناخته شدن قرار دارد ترجیح می‌دهند.  این گزارش حاکی است که حتی برخی از  دموکرات‌ها هم هستند که نیکی هیلی را به جو بایدن ترجیح می‌دهند. به گفته این گروه، سیاست‌های اقتصادی و سن زیاد بایدن برای آنها منشا نگرانی است.  علی‌رغم این، روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته که نیکی هیلی، علی‌رغم آنکه وضعیتش در نظرسنجی‌ها دائما رو به بهبود است هنوز با فاصله از ترامپ عقب است.  نیویورک‌تایمز نوشته چندین نفر از مشاوران و حامیان مالی گفته‌اند در حال حاضر در میان حامیان اصلی جزب جمهوری‌خواه دو دیدگاه شکل گرفته است: دسته اول کسانی هستند که صرفنظر از نگاهی که به ترامپ دارند تسلیم این واقعیت شده‌اند که او نامزد حزب خواهد بود. دسته دوم کسانی هستند که در صورت اختصاص منابع مالی کافی و داشتن یک عملیات میدانی قوی نیکی هیلی می‌تواند ترامپ را شکست دهد.  حامیان مالی نیکی هیلی احتمال می‌دهند که او بتواند از پس ترامپ بر بیاید.  اریک لوین، یکی از افراد فعال در زمینه درآمدزایی برای حزب جمهوری‌خواه گفت: «آدم‌هایی هستند که اصلا از ترامپ خوششان نمی‌آید اما اطمینان ندارند که می‌توان جلوی او ایستاد. حالا همان آدم‌ها با توجه به رشد قابل توجه نیکی هیلی در نظرسنجی‌ها اعتقاد پیدا کرده‌اند که ترامپ را می‌توان شکست داد.» انتهای پیام/ 

aminkav

Leave A Comment

Recommended Posts

تویوتا از موتور آمونیاک‌سوز رونمایی کرد: ۱۶۵ اسب‌بخار قدرت، ۹۰ درصد آلایندگی کمتر

aminkav
 

در شرایطی که دانشمندان برای مقابله با گرمایش جهانی به گسترش خودروهای الکتریکی بر پایه باتری یا پیل سوختی می‌اندیشند، تویوتا با رونمایی از موتو پاک آمونیاک‌سوز، راه‌حل دردسترس‌تری را پیشنهاد داده است.